زیرساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار

نرم افزار های اتوماسیون اداری و خدمات دولت الکترونیک

زیرساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار

نرم افزار های اتوماسیون اداری و خدمات دولت الکترونیک

پیدایش و ظهور BPMS

پیدایش و ظهور BPMS

در دهه‌ی اخیر، نیاز سازمان‌ها به ایجاد و تغییر سریع و مداوم فرآیندهای کسب وکار و همچنین لزوم تکرار چرخه بهبود مستمر (PDCA)، موجب تلفیق « علم مدیریت» و  «فناوری اطلاعات (IT) » گردید و تکنولوژی جدیدی با نام (BPMS (Business Process Management System پایه‌گذاری شد. تکنولوژی BPMS

زیرساخت لازم را برای ایجاد، مدیریت، ارزیابی و بهبود مستمر فرآیندهای کسب و کار فراهم می‌نماید و چابکی لازم را برای سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد.

چالشهای سازمانی
 
دنیای امروز شاهد تغییرات بسیاری است که این تغییرات در چند سال اخیر سرعتی چند برابر به خود گرفته است. سازمان‌ها با دامنه‌ای از عوامل تغییر دهنده آن‌ها مانند سیاست‌و قوانین دولت‌ها، نیازمندی‌های مشتریان و ارباب رجوع، پیشرفت سریع تکنولوژی، جهانی شدن و رقابت روبرو هستند. تمام مولفه‌های تغییر به طور مستقیم یا غیر مستقیم اثر خود را بر فرآیندهای کسب و کار به جا می‌گذارند.
برخی از مشکلات سازمان‌های امروزی عبارتند از :
•عدم انعطاف‌پذیری و چابکی سازمان در انطباق با فرآیندهای جدید یا تغییر در فرآیندهای موجود
•تولید نرم‌افزار برای فرآیندهای خاص و مشکلات یکپارچه‌سازی و نگهداری آن‌ها
•تغییر سریع قوانین کشوری و جهانی و عدم انطباق نرم‌افزارها با این تغییرات
•وجود مشتریانی هوشیار و خواهان تنوع،کیفیت و قیمت مناسب
•تغییر سریع نیازها و خواسته‌های مشتریان با توجه به ظهور تکنولوژی‌های جدید
•تغییر خواسته‌ها و بالا رفتن توقعات شهروندان از دولت‌ها
•تصمیم‌ها و حرکت‌های سریع دولت‌ها در گستره مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی
•پیچیدگی زیاد، هزینه بالا و کندی فرآیند‌های سازمانی
•محدود شدن دامنه استفاده از نرم‌افزارهای سازمان، به علت تغییر فرآیندها و یا عدم پاسخگویی تولید‌کننده
•افزایش مداوم هزینه‌های نگهداری و توسعه نرم افزار
•تولید ماژول‌هایی با کاربرد مشابه به علت نداشتن یک زیرساخت یکپارچه
• وابستگی سازمان به تولیدکننده یا یک نرم‌افزار خاص
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد