زیرساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار

نرم افزار های اتوماسیون اداری و خدمات دولت الکترونیک

زیرساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار

نرم افزار های اتوماسیون اداری و خدمات دولت الکترونیک

1زیرساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی کَن


زیرساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی کَن
BPM روشی منعطف برای مکانیزه کردن و کنترل فرآیندهای کسب و کار است که منجر به بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری در سازمان می‌گردد. مدیریت فرآیندهای کسب و کار، هماهنگ‌کننده و پیوند دهنده اشخاص، سیستم‌های اطلاعاتی و طرف‌های تجاری در فرآیندها بوده که در نهایت باعث خدمت‌رسانی بهتر به مشتری یا ارباب رجوع می‌گردد. ICAN BPM Suite کلیه استانداردهای BPM را دارا می‌باشد و چرخه تولید را به نحوی پیاده‌سازی می‌نمایند که هر فرآیند در طول عمر خود بتواند از طریق این چرخه، بهینه‌سازی شده و در نهایت منجر به بهینه‌سازی فرآیندهای کسب وکار گردد.
 
در این راستا ICAN BPM Suite مزایای زیر را برای سازمان ایجاد می‌نماید :
• افزایش بهره‌وری سازمان
• بهینه‌سازی مستمر فرآیندهای کسب و کار
• تمرکز بر فرآیندهای کسب و کار (Business Process)
• کاهش هزینه‌های مالی و زمانی
• انعطاف‌پذیری بالا و چابکی سازمان (Agility)
• کاهش وابستگی به تولید‌کننده
• بازخورد اطلاعات و مهندسی مجدد فرآیندها
• امکان شناخت سریع و راحت گلوگاه‌ها و ازبین بردن آن‌ها در فرآیندهای کسب وکار
• شفاف سازی فرآیندهای سازمان (Visibility)
• پیاده‌سازی سریع و صحیح قوانین سازمانی (Rules)
• تهیه گزارش‌ها و تحلیل‌های مدیریتی
• افزایش رضایت‌مندی مشتریان و ارباب رجوع
• تحلیل اثر‌بخشی پرسنل درگیر در فرآیندهای کسب وکار
• تسهیل در تصمیم‌گیری، ایجاد تغییرات و هماهنگی با شرایط جدید
• کاهش زمان پیاده‌سازی فرآیندها و ارائه خدمات جدید
چرخه مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی کَن
چرخه مدیریت فرآیندها در ICAN BPM Suite مطابق با چرخه BPM می‌باشد که مشتمل بر مراحل زیر است:
طراحی و مدل‌سازی (Model and Design):
• طراحی و مدل‌سازی فرآیندهای کسب و کار در یک محیط کاملاً گرافیکی
• طراحی فرم‌های الکترونیکی
• پیاده‌سازی قوانین سازمانی در فرآیندها اجرا و پیاده سازی (Develop and Deploy):
• شبیه‌سازی، تست و اجرای فرآیندها
• توسعه‌ی فرآیندهای کسب وکار
• پیاده‌سازی فرآیندهای کسب وکار مدیریت و مانیتورینگ (Manage and Interact):
• تعامل پرسنل سازمان با فرآیندها
• مانیتورینگ و گزارش‌گیری از مراحل اجرای فرآیندهای کسب و کار
• مدیریت و اعمال کنترل بر روی فرآیندهای کسب و کار آنالیز و بهینه‌سازی (Analyze and Optimize)
• تهیه اطلاعات و گزارش‌های مورد نظر از نحوه اجرای فرآیندها در مرحله مانیتورینگ
• شناسایی گلوگاه‌ها و راه‌های کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری فرآیندها
• اعمال کردن بازخوردها و یافته‌ها جهت افزایش بهره‌وری فرآیندها
معماری سرویس گرا
استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و نیاز به تعاملات گسترده میان آن‌ها، استفاده‌کنندگان نرم‌افزارها را با مخاطرات فراوانی ازجمله نگهداری پرهزینه، اعمال قوانین متمرکز، تبادل اطلاعات، عرضه خدمات از راه دور و ... روبرو نموده است. این امر باعث گردید ایده معماری سرویس‌گرا در دهه‌ی اخیر شکل گرفته و به سرعت جای معماری شیء‌گرا را بگیرد. از این رو گروه مهندسی آی‌کَن با اتکاء به دانش روز و تجربه کاری فراوان، از این معماری در تولید محصول خود استفاده نموده و در راستای تحقق SOA Governance حرکت کرده تا زیرساختی قدرتمند با ویژگی‌های فراوان به جامعه عرضه نماید.
برخی از ویژگی‌های بارز این معماری عبارتند از :
• انعطاف‌پذیری بالا و استفاده مجدد از سرویس‌ها
• قابلیت یکپارچه‌سازی با سایر نرم‌افزارهای سازمان از طریق (Enterprise Service Bus)
• استانداردسازی و یکپارچگی زیرساخت‌های فناوری در سازمان
• بهبود تعاملات بین‌سازمانی
• قابلیت ثبت سرویس‌ها در مخزن سرویس و استفاده از آن‌ها در هر یک از فرآیندها
• امکان مانیتورینگ سرویس‌ها به صورت متمرکز
• قابلیت شبیه‌سازی و تست سرویس‌ها جهت اطمینان از صحت کارکرد و زمان پاسخ آن‌ها
• توسعه‌پذیری و امکان توزیع آسان و سریع اجزای سیستم(Distribution & Scalability)
• کنترل دسترسی زمانی و مکانی به هر یک از سرویس‌ها (Service Policy)
زیرساخت یکپارچه سازی
در نرم‌افزار ICAN BPM Suite، زیرساخت یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی سازمان‌ها، با استفاده از تکنولوژی (Enterprise Service Bus) و همچنین از طریق معماری سرویس گرا فراهم شده است. تکنولوژی ESB دارای نقش اساسی در یکپارچه‌سازی سیستم‌های مبتنی بر معماری سرویس‌گرا می‌باشد. نرم افزارها و سرویس‌ها می‌توانند از طریق این تکنولوژی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات بپردازند.
زیرساختی برای تولید سریع نرم افزار
یکی از مزایای عمده‌ای که ICAN BPM Suite برای استفاده کنندگان مهیا می‌نماید زیرساختی است که با اتکاء به آن می‌توان سیستم‌های اطلاعاتی مورد نیاز سازمان‌ها را به راحتی و با کمترین زمان و هزینه تولید نمود. با استفاده از این زیرساخت سازمان‌ها این امکان را خواهند داشت تا مستقل از تولید‌کننده، نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را در اسرع وقت تهیه نموده و به بهره‌برداری برسانند.
 
از ویژگی‌های بارز این زیرساخت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :
1-محیط یکپارچه جهت تولید فرم‌ها، فرآیندها، گزارش‌ها و یکپارچه‌سازی سیستم‌ها
2 قابلیت تولید نرم‌افزارهای اطلاعات محور
Data Centric Applications -3 محیط بهره‌برداری تحت وب
4- موتور تولید فرآیند با قابلیت: - طراحی و مدل‌سازی فرآیندهای کسب و کار در یک محیط کاملاً گرافیکی - استفاده مجدد از هر فرآیند در تولید فرآیندهای جدید - پشتیبانی از استاندارد BPMN - وجود محیط تست و شبیه‌سازی فرآیندها - تحلیل بازخورد فرآیندها از طریق ارائه انواع گزارش‌های مدیریتی
KPI 5-موتور تولید فرم‌های الکترونیکی با قابلیت: - امکان طراحی و پیاده‌سازی انواع فرم‌های الکترونیکی - امکان اسکریپت‌نویسی در فرم‌ها برای تولید فرم‌های پیچیده - محیط اجرا و مشاهده‌ی فرم‌ها - استفاده مجدد از فرم‌ها و قالب‌های از پیش طراحی شده - قابلیت اجرای تحت وب
6- موتور تولید گزارش‌ با قابلیت: - طراحی و پیاده‌سازی انواع گزارش‌های مدیریتی - قابلیت اجرای تحت وب - استفاده از انواع نمودارها جهت نمایش بهتر گزارش‌های تحلیلی
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد